SZKOLENIE ONLINE:
Zmiana formatu karty charakterystyki oraz wymagań zawartych w niej informacji
Kompendium wiedzy o zawartości karty charakterystyki, przejrzysty i logiczny sposób prezentacji informacji
Opis:
Szkolenie jest skierowane do wszystkich osób zajmujących się kartami charakterystyki – zarówno do osób sporządzających karty charakterystyki, jak i do osób zarządzających kartami charakterystyki substancji chemicznych i ich mieszanin otrzymanymi od dostawców i ustalających na ich podstawie środki kontroli ryzyka w swoim zakładzie pracy. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z najważniejszymi zmianami dotyczącymi formatu i zawartości kart charakterystyki wprowadzonymi Rozporządzeniem Komisji (UE) 2020/878 z dnia 18 czerwca 2020 r. Zmieniony został format karty - w obowiązującej strukturze karty dodano nowe podsekcje. Najważniejsze zmiany dotyczące informacji zawartych w karcie charakterystyki obejmują m.in. obowiązek zamieszczania informacji w przypadku nanopostaci oraz substancji o właściwościach zaburzających funkcjonowanie układu hormonalnego, obowiązek wskazywania specyficznych stężeń granicznych (SCL) i oszacowanej toksyczności ostrej (ATE) składników mieszanin, określenie zasad zamieszczania numeru UFI. Rozporządzenie zmieniające stosuje się od 1 stycznia 2021 r., ale ustawodawca przewidział 2-letni okres przejściowy. W tym okresie dostawcy mogą dostarczać zarówno starsze wersje kart, jak i ich aktualizacje zgodne z nowymi przepisami. Jednak należy pamiętać, że wszystkie karty charakterystyki dostarczane po 31 grudnia 2022 r. będą musiały spełniać nowe wymagania.
Przypominamy również, że zgodnie z rozporządzeniem REACH karty charakterystyki przygotowują osoby kompetentne, a dostawcy substancji i mieszanin chemicznych muszą zapewnić, że osoby te odbyły stosowne szkolenia, w tym szkolenia przypominające.
Program:
I Aktualne podstawy prawne określające tryb i zasady sporządzania, aktualizacji i udostępniania odbiorcom karty charakterystyki
II Struktura karty charakterystyki, zmiany wprowadzone Rozporządzeniem Komisji (UE) 2020/878
III Omówienie informacji zamieszczanych w poszczególnych sekcjach i podsekcjach karty
Wymogi ogólne dotyczące karty (data sporządzenia, aktualizacja)
-
Identyfikator produktu w przypadku substancji i mieszaniny, gdzie powinny być umieszczone numery rejestracji substancji w postaci własnej i stanowiących składniki mieszaniny
-
Zastosowania zidentyfikowane i odradzane
-
Elementy klasyfikacji i oznakowania produktu w sekcji 2, w tym informacje uzupełniające wymagane na oznakowaniu umieszczane zgodnie z art. 25 i 32 CLP
-
Zasady wyboru składników wymienianych w sekcji 3 karty charakterystyki mieszaniny i informacje o składnikach zamieszczane w tej sekcji
-
Klasyfikacja składników a klasyfikacja mieszaniny
-
Parametry kontroli narażenia (najwyższe dopuszczalne stężenia w środowisku pracy wraz z zalecanymi procedurami monitorowania, dopuszczalne wartości biologiczne oraz wartości DNEL i PNEC) oraz techniczne i indywidualne środki kontroli narażenia – sekcja 8
-
Struktura sekcji 11 – informacje toksykologiczne – wynikająca z wprowadzenia klasyfikacji CLP
-
Informacje o aktach prawnych oraz o ocenie bezpieczeństwa chemicznego w sekcji 15 – na co zwrócić szczególną uwagę
-
Inne informacje (sekcja 16)
-
Co to jest numer UFI i kiedy należy zamieścić go w karcie charakterystyki mieszanin
IV Scenariusze narażenia - włączanie informacji ze scenariuszy narażenia do kart charakterystyki
V Podsumowanie szkolenia
Prowadzący:
-
Ekspert zajmujący się problematyką bezpieczeństwa chemicznego, w tym obowiązkami producentów, importerów i dalszych użytkowników chemikaliów, klasyfikacją i oznakowaniem substancji i mieszanin chemicznych, sporządzaniem kart charakterystyki. Jest współautorem projektów aktów prawnych w tym zakresie. Doświadczony trener, wysoko oceniany przez uczestników szkoleń.
Forma online:
-
Osoby zainteresowane uczestnictwem w szkoleniu wypełniają i wysyłają formularz zgłoszeniowy
-
Ok. 5 dni przed terminem rozpoczęcia spotkania, wysyłamy do Państwa potwierdzenie uczestnictwa
-
Przed szkoleniem e-mailowo przesyłamy pełne materiały szkoleniowe
-
W dniu szkolenia o wskazanej godzinie uczestnicy logują się wykorzystując przesłany wcześniej link
-
Po szkoleniu e-mailowo przesyłamy ankiety oceniające oraz certyfikat uczestnictwa
Koszt uczestnictwa:
690 zł + VAT za uczestnika - przy zgłoszeniu do 05.04.2023r.
790 zł + VAT za uczestnika - przy zgłoszeniu po 05.04.2023r.
Warunki uczestnictwa:
-
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszenia oraz uiszczenie opłaty za udział w szkoleniu.
-
Wpłaty należy dokonać przed szkoleniem na konto nr: 18 1140 2004 0000 3402 3020 3541.
-
Zmiany odnośnie terminu płatności i kosztów uczestnictwa powinny być uzgodnione z organizatorem szkolenia.
-
Uczestnikowi szkolenia przysługuje prawo bezkosztowej rezygnacji z uczestnictwa najpóźniej 7 dni przed terminem szkolenia.
-
Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
-
Osoby, które nie odwołają pisemnie swojego udziału w terminie 7 dni przed szkoleniem lub nie wezmą udziału w szkoleniu, zostaną obciążone pełnymi kosztami uczestnictwa na podstawie wystawionej im faktury.
-
Po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy Państwu potwierdzenie uczestnictwa z fakturą proforma najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia.
-
Firma Canfor zastrzega sobie prawo do zmian w programie, zmiany prelegenta, zmiany miejsca szkolenia oraz do odwołania szkolenia w uzasadnionych przypadkach.
-
Upoważniamy firmę Canfor do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
-
Dobrowolnie wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną. Zgodnie z obowiązującym prawem wyrażam zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych przez firmę Canfor.
-
Oświadczam, że akceptuję koszt i warunki uczestnictwa.
Termin: 21 kwietnia 2023r.
Miejsce: Online
Godz. 9:00 - 15:00
Koszt uczestnictwa:
690zł - zgłoszenie do 05.04.
790zł - zgłoszenie po 05.04.
Symbol: KC121222
FORMULARZ ZGŁOSZENIA
HARMONOGRAM
9:00 - 10:30 - szkolenie
10:30 - 10:45 - pytania
10:45 - 11:00 - przerwa
11:00 - 12:30 - szkolenie
12:30 - 12:45 - pytania
12:45 - 13:15 – przerwa
13:15 - 14:45 - szkolenie
14:45 - 15:00 - pytania