SZKOLENIE ONLINE
Prawne aspekty reklamacji w obrocie konsumenckim
i profesjonalnym - aktualności 2024r
Nowelizacja kodeksu cywilnego (KC) i ustawy o prawach konsumenta (UPK) - ekspert podsumuje praktyczne problemy z którymi borykają się przedsiębiorcy po kilkunastu miesiącach obowiązywania nowego prawa.
PROGRAM:
I Regulacje prawne i definicje w zakresie prawa reklamacji – omówienie dotychczasowych przepisów i wyjaśnienie najważniejszych pojęć:
-
Definicje konsumenta, reklamacji, rękojmi i gwarancji
-
Dotychczasowe działania w zakresie reklamacji:
- naprawa towaru,
-wymiana towaru na nowy,
-zwrot ceny towaru
Krótkie wyjaśnienia dotyczące obrotu profesjonalnego -
Definicje przedsiębiorcy, obrotu gospodarczego między przedsiębiorcami
-
Dotychczasowe działania w zakresie reklamacji profesjonalistów (gradacja uprawnień)
-
Przedsiębiorca - konsumentem – zakup dla osób prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze (uregulowania prawne)
-
Umowa sprzedaży i umowa o świadczenie usług – główne zagadnienia z zakresu prawa cywilnego
II Nowe regulacje prawne w obrocie B2B oraz B2C
-
Rękojmia i gwarancja „po nowemu”
-
Niezgodność towaru z umową i zgodność towaru z umową a kwestia reklamacji – praktyczne wyjaśnienia w zakresie odpowiedzialności sprzedawcy
-
Cena, ach cena – i zmiany na po nowelizacji
-
Wyprzedaże, obniżki, przeceny czyli Black Friday po nowemu
-
Hierarchia możliwości w przypadku wystąpienia niezgodności
-
Naprawa, wymiana na nowy towar/usługę a może odstąpienie – kiedy jakie uprawnienie przysługuje dla przedsiębiorców, kiedy dla konsumentów
-
Wprowadzenie w błąd kontrahenta/przedsiębiorcy – kiedy faktycznie ma miejsce i jakie uprawnienia przysługują kontrahentowi w tym przypadku
-
Nieuczciwe praktyki rynkowe – czym są i co każdy przedsiębiorca wiedzieć o nich musi
III Nowe regulacje – zmiana od 2023
Prawa konsumenta czyli dyrektywa Omnibus w natarciu…. Sprzedaż on-line lub poza lokalem przedsiębiorstwa
-
Definicje pojęć: usługa cyfrowa i treści cyfrowe w kontekście prawa do odstąpienia od umowy
-
Usługi cyfrowe w zamian za dane osobowe w zakresie możliwości odstąpienia przez konsumenta od takich umów
-
Zmiany w obowiązujących obowiązkach informacyjnych – informowanie o „funkcjonalności”, „kompatybilności” i „interoperacyjności” – jak to wykonać w praktyce?
-
Korzystanie platform handlowych i obowiązki internetowych platform (definicje platformy handlowej i dostawcy) – obowiązki informacyjne co do towarów i usług, sposoby komunikacji z przedsiębiorcą
-
Ochrona konsumenta w odniesieniu do sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa – wydłużenie terminu na odstąpienie od umowy
-
Sprzedaż i działalność przedsiębiorców w Internecie – podsumowanie
IV Praktyczne wskazówki w zakresie procedur oraz dokumentów dotyczących reklamacji – rozwiązywanie case studies wraz z uczestnikami, pytania i odpowiedzi od uczestników
.
PROWADZĄCY:
Ekspert, praktyk,certyfikowany trener Rady Europy (w programie HELP), ceniony trener z zakresu prawa cywilnego (ze szczególnym uwzględnieniem aspektów sprzedaży on-line oraz praw konsumenckich). Praktyk w zakresie gwarancji i reklamacji – prowadziła szereg szkoleń m.in. dla największych sieci hurtowych i detalicznych w Polsce
FORMA ONLINE:
-
Osoby zainteresowane uczestnictwem w szkoleniu wypełniają i wysyłają formularz zgłoszeniowy
-
Ok. 5 dni przed terminem rozpoczęcia spotkania, wysyłamy do Państwa potwierdzenie uczestnictwa
-
Przed szkoleniem e-mailowo przesyłamy pełne materiały szkoleniowe
-
W dniu szkolenia o wskazanej godzinie uczestnicy logują się wykorzystując przesłany wcześniej link
-
Po szkoleniu e-mailowo przesyłamy ankiety oceniające oraz certyfikat uczestnictwa
KOSZT UCZESTNICTWA:
790 zł +VAT przy wysłaniu zgłoszenia do 00.00.2024r.
890 zł +VAT przy wysłaniu zgłoszenia po 00.00.2024r.
WARUNKI UCZESTNICTWA:
-
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszenia oraz uiszczenie opłaty za udział w szkoleniu.
-
Wpłaty należy dokonać przed szkoleniem na konto nr: 18 1140 2004 0000 3402 3020 3541.
-
Zmiany odnośnie terminu płatności i kosztów uczestnictwa powinny być uzgodnione z organizatorem szkolenia.
-
Uczestnikowi szkolenia przysługuje prawo bezkosztowej rezygnacji z uczestnictwa najpóźniej 7 dni przed terminem szkolenia.
-
Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
-
Osoby, które nie odwołają pisemnie swojego udziału w terminie 7 dni przed szkoleniem lub nie wezmą udziału w szkoleniu, zostaną obciążone pełnymi kosztami uczestnictwa na podstawie wystawionej im faktury.
-
Po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy Państwu potwierdzenie uczestnictwa z fakturą proforma najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia.
-
Firma Canfor zastrzega sobie prawo do zmian w programie, zmiany prelegenta, zmiany miejsca szkolenia oraz do odwołania szkolenia w uzasadnionych przypadkach.
-
Upoważniamy firmę Canfor do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
-
Dobrowolnie wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną. Zgodnie z obowiązującym prawem wyrażam zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych przez firmę Canfor.
-
Oświadczam, że akceptuję koszt i warunki uczestnictwa.